آرشیو اخبار اداره کل امور مالیاتی استان آذریایجان غربی
اداره کل امور مالیاتی استان آذربایجان غربی
پیام ها

اخبار و رویدادها

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی :رصد تراکنش های بانکی ؛ موفقیتی بزرگ در مقابله با فرار های مالیاتی است

نویسنده: کاربر روابط عمومی/شنبه, 21 مهر,1397/دسته ها: خبرهای صفحه اصلی

رتبه این مطلب:
بدون رتبه

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت درآمد های مالیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : در شرایط اقتصادی دشوار کنونی نیاز به شناسایی منابع پنهان وگریزگاه های مالیاتی  بیش از هر زمان دیگری احساس می شود .

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی یعقوب مزرعه لی در دیدار با فرماندار شهرستان سلماس که در جریان تودیع و معارفه رئیس جدید اداره امور مالیاتی این شهرستان صورت می گرفت با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و فشار ناشی از آن بر روی مردم گفت : این شرایط روی کارکرد دستگاه مالیاتی نیز تاثیر منفی گذاشته و کار را برای ما سخت کرده است .

مزرعه لی مالیات را جزو پارامترهای مهم و تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین هزینه های دولت در شرایط تحریم عنوان کرد و افزود : مامورن مالیاتی سربازان گمنام دولت هستند هرچند زحمات آنها آن طور که شایسته است دیده نمی شود ولی اقدامات آنها اثرات عمیقی بر اداره کشور دارد.

وی با  اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی نیاز به شناسایی منابع پنهان و گریز گاه های مالیاتی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود گفت :  در خصوص شناسایی منابع جدید اقدامات خوبی به ویژه در زمینه رصد تراکنش های بانکی بالا انجام گرفته و وصولی خوبی نصیب استان شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود : درزمینه رصد تراکنش های بانکی مشکوک 147 پرونده در استان آذربایجان غربی تشکیل شده که از این طریق از فرار 6.2 میلیارد تومان مالیات  در استان جلوگیری شده است .

وی اظهار داشت : این پرونده ها عمدتا مربوط به کسانی است که تا حالا اصلا پرونده مالیاتی نداشته اند از این رو این اقدامات موفقیت بزرگی در مقابله با فرار مالیاتی در استان محسوب می شود .

مزرعه لی اضافه کرد : کار رسیدگی به بخش عمده 63 پرونده تراکنش بالای بانکی مربوط به مرکز استان هم  به اتمام رسیده است که حاصل آن وصول یک میلیارد و 600 میلیون تومان مالیات بوده است .

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی افزود : عمده پرونده های تراکنش بانکی استان مربوط به مبادلات ارزی و کارت های بازرگانی  در شهرستان های مرزی بوده است .

در پایان این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حسین غاری؛ رئیس سابق اداره مالیاتی سلماس ، غلامحسین قدیم خانی به عنوان رئیس جدید اداره امور مالیاتی این شهرستان معرفی شد .

تعداد نمایش ها (57)/نظرات (0)

تگ ها:

نوشتن یک نظر